Předškolní věk
- konzultace o vývojových zvláštnostech
- posouzení vývoje a schopností
- problematická adaptace na MŠ
- posouzení školní zralosti
- péče o logopedické třídy MŠ
- spolupráce se speciální MŠ
- sledování postižených dětí a pomoc při výběru vhodného školského zařízení
- logopedická péče
- nácvik grafomotoriky
Mladší školní věk
- adaptace na školní podmínky
- diagnostika rozumových schopností
- diagnostika specifických poruch učení – dyslexie, dysortografie, dyskalkulie, dysgrafie
- výběr dětí do specializovaných tříd a následná průběžná péče o tyto děti
- pomoc při řešení výukových obtíží
- logopedická péče
- individuální a skupinová psychoterapie pro děti
- rodinná terapie
- cvičení DOV ( Dílčí oslabení výkonu )
Starší školní věk
- diagnostika úrovně a struktury rozumových schopností
- průběžná kontrola (příp. diagnostika) specifických poruch učení a doporučení vhodné korekce
- doporučení vhodných stylů učení
- pomoc při řešení výchovných problémů
- profesionální volba – kariérové poradenství
- zprostředkování kontaktů s dětskými psychiatry, klinickými psychology, neurology, středisky výchovné péče apod.
- individuální a skupinová psychoterapie pro děti
- rodinná terapie
- konzultační hodiny pracovníků poradny na vybraných školách
Mládež ve věku 15-19 let ( ADOLESCENCE )
- problematická adaptace na SŠ, SOU
- diagnostika úrovně astruktury inteligence
- průběžná kontrola specifických poruch učení
- pomoc při řešení osobních , partnerských a rodinných krizí
- individuální psychoterapie
- rodinná terapie
- přednášky a besedy na školách
- výcvikové kurzy pro školní metodiky prevence
- konzultační hodiny pracovníků poradny na vybraných školách